v externej časti maturitnej skúšky
v školskom roku 2012/2013
Sumár výsledkov v EČ MS 2013
EČ MS 2013 | |||||||||||||||||
Testovaný predmet | SJL | MJL | SJSL | UJL | MAT | AJB1 | AJB2 | NJB1 | NJB2 | RJB1 | RJB2 | FJB1 | FJB2 | ŠJB1 | ŠJB2 | TJB1 | TJB2 |
Národný priemer v % | 61,8 | 60,9 | 54,9 | 65,8 | 50,9 | 55,3 | 63,2 | 44,3 | 44,5 | 52,7 | 51,9 | 49,5 | 54,3 | 33,7 | 54,9 | 65,2 | 46,5 |
Štandardná odchýlka v % | 14,6 | 14,4 | 14,7 | 5,6 | 19,3 | 19,7 | 16,8 | 15,9 | 16,9 | 15,6 | 16,2 | 12,2 | 16,1 | 23,4 | 19,5 | 6,3 | 14,0 |
Počet žiakov | 53 526 | 2 192 | 2 191 | 31 | 8 203 | 25 491 | 14 819 | 8 951 | 2 033 | 1 310 | 265 | 29 | 80 | 5 | 28 | 7 | 10 |
Obsah tabuliek
V tabuľkách uvádzame výsledky škôl v EČ MS 2013 z jednotlivých predmetov.
V riadku každej školy sú okrem základných informácií o škole uvedené tieto údaje:
- N - počet žiakov testovaných z daného predmetu,
- N/ZZ - počet žiakov so zdravotným znevýhodnením testovaných z daného predmetu,
- PZŠ - priemerná známka školy v danom predmete,
- PÚŠ - priemerná úspešnosť školy v testovaní v danom predmete (hodnoty sú uvedené v %),
- RNP - rozdiel priemernej úspešnosti školy oproti národnému priemeru v danom predmete,
- Sig. - vecná signifikancia rozdielu priemernej úspešnosti školy oproti národnému priemeru v danom predmete ako miera tohto rozdielu
- PŠ - percentil školy v danom premete (hodnoty sú uvedené v %).
Vysvetlivky k uvádzaným údajom
- Počet žiakov definujeme ako počet všetkých žiakov školy, ktorí sa zúčastnili testovania v danom predmete.
- Počet žiakov so zdravotným znevýhodnením definujeme ako počet všetkých žiakov so zdravotným znevýhodnením danej školy, ktorí sa zúčastnili testovania v danom predmete.
- Priemernú známku školy definujeme ako aritmetický priemer známok z daného predmetu, ktoré žiaci uviedli na odpoveďových hárkoch v danom testovaní. Žiaci uvádzali známku z testovaného premetu na polročnom vysvedčení v tomto školskom roku.
- Priemernú úspešnosť školy (v %) definujeme ako priemer úspešností všetkých testovaných žiakov danej školy v danom predmete.
- Rozdiel od národného priemeru vypočítame odčítaním hodnoty národného priemeru od priemernej úspešnosti školy v danom predmete/teste. Kladná hodnota znamená, že priemerná úspešnosť školy je vyššia ako národný priemer. Záporná hodnota znamená, že priemerná úspešnosť školy je nižšia ako národný priemer.
- Vecná signifikancia rozdielu oproti národnému priemeru informuje o významnosti rozdielu oproti národnému priemeru podľa nasledujúcej tabuľky.
- Ak je absolútna hodnota vecnej signifikancie menšia alebo rovná 0,20, rozdiel priemernej úspešnosti školy od národného priemeru považujeme za veľmi mierny alebo zanedbateľný.
- Percentil školy (v %) vyjadruje umiestnenie školy v rámci všetkých škôl, na ktorých prebehlo testovanie v danom predmete. Percentil vyjadruje, aké percento škôl dosiahlo horší výsledok ako porovnávaná škola. Napríklad, ak sa škola umiestnila na 90. percentile, jej výsledok interpretujeme tak, že 90 % škôl získalo horší výsledok v danom teste.
- Dĺžka štúdia uvádza sa pri každej škole. Vyjadruje, koľkoročné štúdium je možné absolvovať na danej škole. Kód 1 znamená, že ide o štúdium jednotlivých predmetov. Dĺžku štúdia uvádzali školy pri každom žiakovi prihlásenom na EČ MS.
Vecná signifikancia rozdielu | Miera |
< 0,21; 0,30 > | mierny rozdiel |
< 0,31; 0,50 > | stredný rozdiel |
< 0,51; 1 > | silný rozdiel |