v externej časti maturitnej skúšky
v školskom roku 2013/2014
Sumár výsledkov v EČ MS 2014
EČ MS 2014 | |||||||||||||||||
Testovaný predmet | SJL | MJL | SJSL | UJL | MAT | AJB1 | AJB2 | NJB1 | NJB2 | RJB1 | RJB2 | FJB1 | FJB2 | ŠJB1 | ŠJB2 | TJB1 | TJB2 |
Národný priemer v % | 62,6 | 51,8 | 47,9 | 79,5 | 54,4 | 51,3 | 61,5 | 36,2 | 54,3 | 49,8 | 47,0 | 28,6 | 58,3 | 31,7 | 61,5 | - | 59,5 |
Štandardná odchýlka v % | 15,7 | 13,6 | 14,0 | 12,7 | 19,8 | 18,2 | 17,7 | 15,2 | 18,5 | 15,9 | 18,5 | 9,1 | 17,3 | 7,1 | 18,3 | - | 10,8 |
Počet žiakov | 47 447 | 2 023 | 2 025 | 25 | 7 205 | 23 034 | 14 205 | 6 870 | 1 479 | 947 | 195 | 7 | 68 | 4 | 28 | - | 5 |
Obsah tabuliek
V tabuľkách uvádzame výsledky škôl v EČ MS 2014 z jednotlivých predmetov.
V riadku každej školy sú okrem základných informácií o škole uvedené tieto údaje:
NM | - počet testovaných žiakov z danej školy, |
N | - počet žiakov testovaných z daného predmetu, |
N/ZZ | - počet žiakov so zdravotným znevýhodnením testovaných z daného predmetu, |
PZŠ | - priemerná známka školy v danom predmete, |
PÚŠ | - priemerná úspešnosť školy v testovaní v danom predmete (hodnoty sú uvedené v %), |
RNP | - rozdiel priemernej úspešnosti školy oproti národnému priemeru v danom predmete, |
Sig. | - vecná signifikancia rozdielu priemernej úspešnosti školy oproti národnému priemeru v danom predmete ako miera tohto rozdielu |
PŠ | - percentil školy v danom premete (hodnoty sú uvedené v %) |
GYM/8 N | - počet žiakov gymnázia s 8-ročnou dĺžkou štúdia testovaných z daného predmetu, |
GYM/8 PÚ | - priemerná úspešnosť žiakov s 8-ročnou dĺžkou štúdia z daného predmetu (v %), |
GYM/4 N | - počet žiakov gymnázia so 4-ročnou dĺžkou štúdia testovaných z daného predmetu, |
GYM/4 PÚ | - priemerná úspešnosť žiakov so 4-ročnou dĺžkou štúdia z daného predmetu (v %), |
interní N | - počet žiakov denného štúdia testovaných z daného predmetu, |
interní PÚ | - priemerná úspešnosť žiakov denného štúdia testovaných z daného predmetu (v %), |
externí N | - počet žiakov externého štúdia testovaných z daného predmetu, |
externí PÚ | - priemerná úspešnosť žiakov externého štúdia testovaných z daného predmetu (v %). |
Vysvetlivky k uvádzaným údajom
- Počet žiakov definujeme ako počet všetkých žiakov školy, ktorí sa zúčastnili testovania v danom predmete.
- Počet žiakov so zdravotným znevýhodnením definujeme ako počet všetkých žiakov so zdravotným znevýhodnením danej školy, ktorí sa zúčastnili testovania v danom predmete.
- Priemernú známku školy definujeme ako aritmetický priemer známok z daného predmetu, ktoré žiaci uviedli na odpoveďových hárkoch v danom testovaní. Žiaci uvádzali známku z testovaného premetu na polročnom vysvedčení v tomto školskom roku.
- Priemernú úspešnosť školy (v %) definujeme ako priemer úspešností všetkých testovaných žiakov danej školy v danom predmete.
- Rozdiel od národného priemeru vypočítame odčítaním hodnoty národného priemeru od priemernej úspešnosti školy v danom predmete/teste. Kladná hodnota znamená, že priemerná úspešnosť školy je vyššia ako národný priemer. Záporná hodnota znamená, že priemerná úspešnosť školy je nižšia ako národný priemer.
- Vecná signifikancia rozdielu oproti národnému priemeru informuje o významnosti rozdielu oproti národnému priemeru podľa nasledujúcej tabuľky.
- Ak je absolútna hodnota vecnej signifikancie menšia alebo rovná 0,20, rozdiel priemernej úspešnosti školy od národného priemeru považujeme za veľmi mierny alebo zanedbateľný.
- Percentil školy (v %) vyjadruje umiestnenie školy v rámci všetkých škôl, na ktorých prebehlo testovanie v danom predmete. Percentil vyjadruje, aké percento škôl dosiahlo horší výsledok ako porovnávaná škola. Napríklad, ak sa škola umiestnila na 90. percentile, jej výsledok interpretujeme tak, že 90 % škôl získalo horší výsledok v danom teste.
- Dĺžka štúdia uvádza sa pri každej škole. Vyjadruje, koľkoročné štúdium je možné absolvovať na danej škole. Kód 1 znamená, že ide o štúdium jednotlivých predmetov. Dĺžku štúdia uvádzali školy pri každom žiakovi prihlásenom na EČ MS.
Vecná signifikancia rozdielu | Miera |
< 0,21; 0,30 > | mierny rozdiel |
< 0,31; 0,50 > | stredný rozdiel |
< 0,51; 1 > | silný rozdiel |
Poznámka: Premenné: rozdiely oproti národnému priemeru, vecná signifikancia rozdielu oproti národnému priemeru a percentil školy sú uvádzané iba v testovaniach, ktorých sa zúčastnilo viac ako 1 000 žiakov a iba u tých škôl, z ktorých sa zúčastnilo testovania viac ako 20 žiakov. V opačnom prípade namiesto týchto hodnôt uvádzame pomlčku. Prípadné porovnávanie výkonov škôl je potrebné interpretovať veľmi opatrne, keďže uvedené parametre sú citlivé na veľkosť školy, rozptyl a ďalšie štatistické charakteristiky. Vzťah dosiahnutej úspešnosti v externom testovaní a školskej klasifikácie vo vzťahu ku žiakovi a škole bude predmetom ďalších analýz.