v Testovaní 9
v školskom roku 2014/2014
Sumár výsledkov v Testovaní 9-2014
Test z matematiky | Test zo slovenského jazyka a literatúry | Test z maďarského jazyka a literatúry | Test zo slovenského jazyka a slovenskej literatúry | Test z ukrajinského jazyka a literatúry | |
Národný priemer (%) | 54,7 | 62,0 | 56,3 | 67,6 | 64,4 |
Štandardná odchýlka (%) | 26,3 | 19,9 | 21,9 | 22,8 | 19,9 |
Celkový počet testovaných žiakov v SR | 42 007 | 38 101 | 2 859 | 2 859 | 32 |
Vysvetlivky skratiek
|
|
Vysvetlivky pojmov
Priemerná známka školy – aritmetický priemer známok testovaných žiakov z vyučovacieho predmetu (Matematika/Slovenský jazyk a literatúra/Maďarský jazyk a literatúra/Ukrajinský jazyk a literatúra/Slovenský jazyk a slovenská literatúra) na polročnom vysvedčení v 9. ročníku ZŠ.
Priemerná úspešnosť školy – aritmetický priemer úspešností všetkých testovaných žiakov školy.
Rozdiel od národného priemeru – počítame tak, že od hodnoty priemernej úspešnosti školy odčítame hodnotu národného priemeru. Kladná hodnota znamená, že priemerná úspešnosť školy je vyššia ako národný priemer. Záporná hodnota znamená, že priemerná úspešnosť školy je nižšia ako národný priemer.
Vecná signifikancia je štatistický ukazovateľ – koeficient, ktorý vyjadruje mieru významnosti rozdielu oproti národnému priemeru.
Hodnoty Sig. (absolútna hodnota) | <0,00 – 0,10> | <0,11 – 0,20> | <0,21 – 0,30> | <0,31 – 0,50> | <0,51 – 1,00> |
Miera signifikancie (významnosti) | žiadna | veľmi mierna | mierna | stredná | silná, veľmi silná až úplná |
Percentil školy – vyjadruje umiestnenie školy medzi všetkými školami, na ktorých sa administroval vybraný test. Percentil školy vyjadruje, aké percento škôl dosiahlo výsledok horší ako porovnávaná škola. Napríklad, 90. percentil školy interpretujeme tak, že 90 % zo zúčastnených škôl dosiahlo horší výsledok v danom teste ako uvedená škola.
Poznámka: Školy prvého kvartilu usporiadané podľa počtu testovaných žiakov nemajú uvedené hodnoty parametrov Rozdiel od národného priemeru (RNP) a Vecná signifikancia (Sig.). Ide o školy s nízkym počtom žiakov (napr. 1 až 15), v prípade ktorých je metodologicky správnejšie tieto parametre neuvádzať.