v Testovaní 9
v školskom roku 2011/2012
Sumár výsledkov v Testovaní 9-2012
Testovanie 9-2012 | Testovaný predmet | SJL | MJL | SJSL | UJL | MAT |
Národný priemer | 54,5% | 56,4% | 59,4% | 73,1% | 57,5% |
Štandardná odchýlka | 19,7% | 20,2% | 21,2% | 14,9% | 25,2% |
Počet žiakov | 40 633 | 2 862 | 2 862 | 35 | 43 485 |
Obsah tabuliek
V tabuľkách uvádzame výsledky škôl v Testovaní 9 z jednotlivých predmetov.
V riadku každej školy sú okrem základných informácií o škole uvedené tieto údaje:
- N - počet žiakov testovaných z daného predmetu,
- N/ZZ - počet žiakov so zdravotným znevýhodnením testovaných z daného predmetu,
- PZŠ - priemerná známka školy v danom predmete,
- PÚŠ - priemerná úspešnosť školy v testovaní v danom predmete (hodnoty sú uvedené v %),
- RNP - rozdiel priemernej úspešnosti školy oproti národnému priemeru v danom predmete,
- Sig. - vecná signifikancia rozdielu priemernej úspešnosti školy oproti národnému priemeru v danom predmete ako miera tohto rozdielu
- PŠ - percentil školy v danom premete (hodnoty sú uvedené v %).
Vysvetlivky k uvádzaným údajom
- Počet žiakov definujeme ako počet všetkých žiakov školy, ktorí sa zúčastnili testovania v danom predmete.
- Počet žiakov so zdravotným znevýhodnením definujeme ako počet všetkých žiakov so zdravotným znevýhodnením danej školy, ktorí sa zúčastnili testovania v danom predmete.
- Priemernú úspešnosť školy (v %) definujeme ako priemer úspešností všetkých testovaných žiakov danej školy v danom predmete a vypočíta sa podľa vzorca
- n ... počet žiakov, xi ... úspešnosť i-teho žiaka (úspešnosť žiaka definujeme ako percentuálny podiel bodov získaných za položky, na ktoré žiak správne odpovedal z maximálneho počtu bodov).
- Rozdiel od národného priemeru vypočítame odčítaním hodnoty národného priemeru od priemernej úspešnosti školy v danom predmete/teste. Kladná hodnota znamená, že priemerná úspešnosť školy je vyššia ako národný priemer. Záporná hodnota znamená, že priemerná úspešnosť školy je nižšia ako národný priemer.
- Vecná signifikancia rozdielu oproti národnému priemeru informuje o významnosti rozdielu oproti národnému priemeru podľa nasledujúcej tabuľky.
- Ak je absolútna hodnota vecnej signifikancie menšia alebo rovná 0,20, rozdiel priemernej úspešnosti školy od národného priemeru považujeme za veľmi mierny alebo zanedbateľný.
- Percentil školy (v %) vyjadruje umiestnenie školy v rámci všetkých škôl, na ktorých prebehlo testovanie v danom predmete. Percentil vyjadruje, aké percento škôl dosiahlo horší výsledok ako porovnávaná škola. Napríklad, ak sa škola umiestnila na 90. percentile, jej výsledok interpretujeme tak, že 90 % škôl získalo horší výsledok v danom teste.
Vecná signifikancia rozdielu | Miera |
< 0,21; 0,30 > | mierny rozdiel |
< 0,31; 0,50 > | stredný rozdiel |
< 0,51; 1 > | silný rozdiel |
- Školy prvého kvartilu v usporiadaní podľa počtu žiakov nie sú vyhodnocované v parametroch RNP a Sig. Ide o školy s malým počtom žiakov (napr. 1 až 15 žiakov zúčastnených v Testovaní 9 na danej škole). Pri takýchto malých školách nemá zmysel ich porovnanie s národným priemerom.
- Prípadné porovnávanie výkonov škôl je potrebné interpretovať veľmi opatrne, keďže uvedené parametre sú citlivé na veľkosť školy, rozptyl a ďalšie štatistické charakteristiky.
- Vzťah dosiahnutej úspešnosti v externom testovaní a školskej klasifikácie vo vzťahu ku žiakovi a škole bude predmetom ďalších analýz.